קרוז מסידני לצפון קווינסלנד, אוסטרליה
חלק ב'

למידע עדכני נוסף בנושא קרוזים הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלי:   פייסבוק אייקון קרוזים- הפלגות נופש בעולם

זהו חלק ב' של תיאור הקרוז מסידני לצפון קווינסלנד  לחלק א' לחצו כאן.

מידע רב על שייט באוניות קרוז, איך מבלים בהן, תוכניות הבידור, הארוחות, הטיולים בנמלים ועוד ניתן לקרוא בכתבות האחרות הבאות באתר זה והן:

שייט תענוגות קרוז
קרוז – טיול המשפחות האולטימטיבי

זהו חלק ב' של תיאור הנמלים בשייט של 12 לילות שיצא מסידני באוניה של חברת Princess באניה בשם Sun Princess. זוהי אניה בגודל של כ- 75 אלף טון ומיועדת לכ- 2100 נוסעים ובנוסף להם כ- 800 אנשי צוות.
השייט התחיל בסידני ומסלולו היה צפונה לאורך חופי מדינת קווינסלנד עם עצירות בוויטסנדיי איילנד, קיינס, בפורט דאגלס וקוק טאון ובחזרה משם עצירה בטאונסוויל, בריסביין וסיום בסידני.

אניית קרוזים ברציף בנמל סידני

טיול בקוקטאון – Cooktown שבקצה הצפון מזרחי של אוסטרליה

העיר קוקטאון שוכנת בקצה הצפון מזרחי של אוסטרליה לשפכו של נהר אנדבר שורץ התנינים. לקוקטאון ישנה חשיבות היסטורית רבה. ב- 1770 קפטן קוק עלה על שרטון ב- Great Barrier Reef מול מקום זה והביא את ספינתו הפגועה לתיקונים על גדות הנהר הצמוד לעיר זו ואשר נקרא על שם ספינתו הפגועה Endeavour. קוק וצוותו שהו במקום שבעה שבועות שזהו הזמן הארוך ביותר שבו שהה במקום אחד באוסטרליה. מלבד תיקון הספינה, צוותו חקר ותיעד את החי והצומח במקום.
מאה שנה מאוחר יותר נתגלה זהב לא רחוק מכאן והעיר התפתחה כנמל מסחרי והיתה השניה בגודלה בקווינסלנד עם 4000 תושבים. לאחר שהבהלה לזהב שככה, הצטמקה העיר ל- 400 תושבים. מאוחר יותר היכו בעיר שתי סופות ציקלון חזקות שהחריבו את רוב העיר. העיר נבנתה מחדש וכיום היא יעד תיירותי פופולרי.

בעיר זו מצויים מספר מבנים היסטוריים מסוף המאה התשע עשרה, והעיר נושקת ליערות גשם מצד אחד ומצד שני היא הכי קרובה ל- Great Barrier Reef, רק כעשרה קילומטר מחופיה.
לקוק טאון הגענו באניית הקרוז בתחילת אוקטובר 2008.

אניית קרוזים

האניה עגנה במרחק מה מהחוף וירדנו לחוף באחת מהסירות של האוניה, הים היה די גלי והתנדנדנו כהוגן עד שהגענו לרציף הדייגים של העיר שפעם היה נמל שוקק. את פנינו קידם שלט אזהרה שתנינים נצפו באיזור ומסוכן להתקרב לשפת המים בחופי המקום.
מהנמל יצאנו לטיול רגלי בעיר שהחל בשביל מרוצף עם ציורים וכיתוב על אריחים ונמשך אל הרחוב הראשי של העיר Charlotte St.

העיר קוקטאון – Cooktown קוקטאון – Cooktown

בתחילת השביל המרוצף ישנו קיר עם ציורים צבעוניים על אריחים, מעשה ידי אבורג'ינים, המתארים את ההיסטוריה של העיר מיום שהגיע לשם קוק.

מדרכה מקושטת בעיר קוקטאון – Cooktown קוקטאון – Cooktown

לאורך הרחוב ועל גדות הנהר שלידו נמצאים מספר מונומנטים: פסלו של קוק, אנדרטה לזיכרו ותותח משנת 1881 שהוצב להגן על העיר מפני פלישה רוסית.

פסל קפטן קוק בעיר קוקטאון – Cooktown תותח בעיר קוקטאון – Cooktown אנדרטה בעיר קוקטאון – Cooktown

מכיוון שהיה זה יום שבת, היה ברחוב הראשי שוק מקומי של מספר דוכנים שמכרו דברי מאכל שונים, בעיקר עוגיות, ומזכרות שונות.

שוק בעיר קוקטאון באוסטרליה – Cooktown מוכר בשוק בעיר קוקטאון – Cooktown

נכנסנו לאחד הבארים ברחוב כי היה בו ביליארד, שיחקנו שני משחקים והמשכנו בדרכנו.
חלפנו על פני מספר מבנים היסטוריים וביניהם הבנק הישן של העיר, שמופעל כמוזיאון.

מוזיאון בנק בעיר קוקטאון – Cooktown

שמנו פעמינו לכיוון הגנים הבוטאניים שבעיר, ובדרכנו לשם חלפנו על פני המוזיאון של המקום.

מוזיאון העיר קוקטאון – Cooktown

בגנים הבוטאניים ראינו מספר קנגורו שאכלו בתיאבון רב פרי שנקרא ג'ק פרוט שהם תלשו כנראה מעץ סמוך.

קנגורו אוכלים ג'ק פרוט בעיר קוקטאון – Cooktown ג'ק פרוט

משם יצאנו לטיול רגלי די מאומץ של כחמישה קילומטרים לכיוון החוף ואח"כ למגדלור. המסלול החל בטיפוס מתון בתוך יער ואח"כ נמשך בירידה מתונה עד שהגענו לחוף חולי עם סלעים גדולים לידו.

חופי קוקטאון – Cooktown

לא נכנסנו למים כיוון שיש סכנת תנינים, האמת שגם חששנו קצת מהימצאות תנינים בצמחייה הסמוכה לחוף. טיילנו לאורך החוף, עלינו על גבעה תלולה וירדנו שוב לחוף אחר שם בקושי מצאנו את המשך השביל אל המגדלור שבגבעה הבאה. הטיפוס היה די קשה, בתוך יער, עד שהגענו למגדלור שנמצא בסביבה לא מיוערת.מהמגדלור ישנה תצפית פנורמית יפה על העיר וסביבותיה.

תצפית על קוקטאון – Cooktown
מגדלור ליד קוקטאון – Cooktown

משם ירדנו חזרה לעיר שם נכנסנו לחנות המשקאות הראשונה שראינו והרווינו את צמאוננו במשקאות צוננים כי השתייה שלנו אזלה בדרך הארוכה.
משך הטיול היה כארבע שעות ומזג האוויר היה חם ולח ובפרק זמן קצר אף ירד גשם טרופי קל.
 קישור לעיר קוקטאון:

Cooktown Day Tours & North Queensland Tours-סיורים בקוקטאון וצפון קווינסלנד

טיול בטאונסוויל Townsville בצפונה של אוסטרליה

טאונסוויל נמצאת בחופה הצפוני של קווינסלנד והיא העיר השלישית בגודלה במדינה זו עם כ- 160 אלף תושבים.
בצמוד לעיר מתנשאת לה גבעה גבוהה של כ- 300 מטר בשם קסטל היל אשר ממנה ישנה תצפית מעולה על העיר וסביבותיה.
מעיר זו ניתן לצאת לטיולי שייט וצלילה ב- Great Barrier Reef  הסמוך או למי שמעוניין לא להירטב, יש בעיר זו אקווריום גדול עם מגוון סוגי הדגים והאלמוגים היפים שיש בריף המפורסם.

לעיר זו הגענו בחמישי באוקטובר ביום ראשון באוניית קרוז אשר מפאת גודלה לא יכלה להתקרב לעיר כי המים היו רדודים מדי עבורה ולכן עגנו במרחק של כ- 15 קילומטר מהעיר. סירת מעבורת מהירה העבירה בכחצי שעה הפלגה את נוסעי האניה אל נמל העיר. מהנמל יצאנו ברגל לטייל בעיר. הלכנו לאורך הנהר החוצה את העיר עד למרכז שם נמצא מדרחוב ומרכז קניות גדול בשם פלינדרס מול. במדרחוב נערך מדי יום ראשון שוק ססגוני.
ממרכז המדרחוב פנינו לכיוון הנהר אותו חצינו מעל גשר ויקטוריה העתיק אשר שימש פעם גם לכלי רכב והיום רק להולכי רגל. ליד הגשר ניצב פסלו של האיש שעל שמו נקראת העיר - Towns.

העיר טאונסוויל באוסטרליה
פסל מייסד העיר טאונסוויל

ממרכז העיר נסענו במונית אל ראש הגבעה הצופה על העיר – הקסטל היל.

הקסטל היל בעיר טאונסוויל

מגבעה זו רואים כמה עיר זו גדולה בשטחה. מערבית לגבעה העיר משתרעת עד להרים הסמוכים שם מצוי בסיס צבאי גדול.

העיר טאונסוויל

מזרחית לגבעה פרוש לצופה כל מרכז העיר, חופיה והאי מגנטיק הסמוך לה אשר הינו אטרקציה תיירותית בפני עצמה. חצי מאי זה הינו פארק לאומי עם מגוון סוגי חיות וציפורים.

לאחר שצפינו בנוף ממספר נקודות תצפית שונות על הגבעה חזרנו למונית אשר המתינה לנו ונסענו למטה אל הטיילת של העיר הנמצאת בצפון מערב העיר על קוו המים. הטיילת היתה שוקקת פעילות. על החוף ובדשא הסמוך התקיים פסטיבל עפיפונים מרהיב ובשמים שייטו להם עשרות עפיפונים צבעוניים ענקיים בצורות של חיות שונות.

פסטיבל עפיפונים בעיר טאונסוויל

על החוף היו ארבעה צעירים שביצעו בתיאום מדהים אקרובטיקה אווירית עם ארבעה עפיפונים מהירי תמרון.
בטיילת היו הרבה דוכני אוכל ומסעדות. כמו כן יש בטיילת מרינה, מזח, חוף רחצה, דשאים ומגרשי משחקים לילדים.

פארק שעשועים בחוף העיר טאונסוויל פארק בעיר טאונסוויל

ובקצה יש את בריכת הסלע הגדולה עם מי ים אשר פתוחה חופשי לקהל.

בריכה בעיר טאונסוויל בריכה בעיר טאונסוויל

הבריכה מאפשרת רחצה בטוחה מכיוון שבקייץ יש בים מדוזות ארסיות שיכולות לגרום למוות ובנוסף להן יש גם כמובן את סכנת הכרישים והתנינים... עונת המדוזות מתחילה בנובמבר אולם נהג המונית אמר שכבר נצפו מספר מדוזות במים. להפתעתנו ראינו שלמרות זאת היו די הרבה אנשים שהתרחצו בים בין הדגלים שהציבו המצילים על החוף.

חופי העיר טאונסוויל

טיילנו לאורך כל הטיילת וחשבנו להתרחץ בבריכת הסלע אולם המים היו קצת עכורים ולא משכו אותנו להיכנס אליהם.
מהבריכה התקשרנו להזמין מונית אשר הגיעה תוך מספר דקות והסיעה אותנו חזרה לרציף המעבורות משם חזרנו לאניה במעבורת.
מזג האוויר היה חם, לא ירד גשם וכל הסיור בעיר ארך כארבע שעות.

הנמל הבא של האניה היה בריסביין.

חסכו כסף וזמן, קבלו תכנון טיול לאוסטרליה ע"י סיגלית בר בעלת האתר ומחברת 5 מדריכי טיולים

המלצות מטיילים:

תכנון טיול לאוסטרליה וניו זילנד: היי סיגלית, רצינו להגיד תודה רבה על העזרה והשינוי של הטיול בהתראה קצרה. הטיול היה מעולה, שלחת אותנו למקומות נפלאים, שמחים שעמדת לצידנו גם כשלרגע הכל לא הסתדר (שטפונות בקווינסלנד - ס.בר.) אז רק שתדעי שאנחנו מעריכים ומודים על כך.

תודה רבה.  שירי וצחי:) קרית אתא

♦  תכנון טיול לניו זילנד: לנסוע ליעד גדול, ומלא אטרקציות, כגון לניוזילנד, לתקופה מוגבלת, בהחלט אתה יכול "ללכת לאיבוד" בין ספרים, אתרים ומפות, גם קשה לקבל פרופורציות. הייעוץ של סיגלית תרם רבות, נתן ארגון, ניצול מקסימאלי של הזמן, לראות, ליהנות ולא להתברבר! כדוגמה, בניוזילנד, חשבנו לנסוע לאי הדרומי בלבד, סיגלית התעקשה, ממש התעקשה שניסע גם לצפוני ומאד צדקה!! בהחלט ממליץ, המלצתי ואמשיך להמליץ על הייעוץ שלה, ובהחלט, בטיולים הבאים שלי ושל משפחתי, ניעזר בה, התשלום סמלי והרווח גדול, רווח לא רק כספי, אלה חוויתי... מאד משתלם.

פיראס קאסם

♦ המלצות רבות נוספות

על בריסביין, הגולד קוסט וסביבתו וכתבות אחרות על אוסטרליה תוכלו לקרוא בכתבות אוסטרליה.

מידע נוסף על אונייה זו ואוניות רבות נוספות, איך ומתי כדאי להזמין את השייט בהן, אילו סוגי חדרים לבחור ומה לעשות בכל אחד מהנמלים (מבלי לפשוט את הרגל...) ניתן לקבל מסיגלית בר, מחברת מדריך התיירות היחיד בעברית לקרוזים: "קרוזים- שייט תענוגות בקריבים, אלסקה ואירופה" .

מדריך קרוזים לקריביים אלסקה ואירופה

לכתבות נוספות בנושא קרוזים לחצו כאן.

כתבות נוספות על סידני וסביבתה:

טיולים מומלצים בעיר סידני (חלק א')
טיולים מומלצים בעיר סידני (חלק ב')