טיול בדארווין ופארקי הטבע בצפון הטריטוריה הצפונית

מסלול הטיול:

דארווין –> פארק ליצ'פילד –> דארווין –> פארק קאקאדו –> פארק ניטמילק (מפלי אדית) -> קאטרין –> פארק ניטמילק (ערוץ נהר קאטרין) –> דארווין.

טיסה לדרווין ולינה ב- B&B

לדארווין הגענו בערב בטיסה מאליס ספרינגס לאחר טיול בעיירה זו ובפארקים קינגס קניון, אולורו וקטה ג'וטה.  שכרנו בשדה התעופה רכב לארבעה ימים, סובארו אאוטבאק AWD .
מהשדה נסענו ל- BB בשם Frangipanni לאחר הצטיידות בסופר במספר מצרכים. זהו בית בן קומותיים עם גינה גדולה ויפה, בקומה השניה גרים הבעלים ובקומת הקרקע דירת חדר להשכרה עם חצר שבה יש פינת אוכל, טלוויזיה ומקרר ומקלחת ושירותים מחוץ לחדר. בחדר יש מיטה זוגית ומיטת קומותיים. קיבלנו תפריט שממנו התבקשנו להזמין ארוחת בוקר אשר בעלת הבית מכניסה לנו למקרר בערב ואנחנו מכינים לעצמנו לבד בבוקר, טוסטים, קפה, ביצה קשה. הזמנו כמעט כל מה שהיה רשום.
שמנו את מצרכים במקרר שהיה מחוץ לחדר ובבוקר גילינו שגנבו לנו שלוש חבילות שוקולד וקרטון חלב מהמקרר. אמרנו זאת לבעלת הבית והיא אמרה שאלה גנבים שנכנסו לחצר מהשער הפתוח והלילה היא תנעל אותו (אלה לא תופעות שנתקלנו בהן בטיולים באזורים אחרים באוסטרליה...).

BB בשם Frangipanni  BB בשם Frangipanni

טיול בפארק ליצ'פילד

יצאנו לטיול בפארק ליצ'פילד ב- 08:30 , מזג האוויר נאה, שמים בהירים, טמפ' כ- 35 מעלות ולח. הפארק מרוחק כ- 120 קמ' מדארווין. בפניה לפארק עצרנו בצריף של תחנת מידע לתיירים במקום שנקרא בצ'לור. לקחנו מספר עלונים והמשכנו בדרך.
לאחר 23 קמ' מהכניסה לפארק (אין מחסום לתשלום דמי כניסה) מגיעים לאתר קיני נמלים – טרמיטים. הנמלים בונות קינים גבוהים, בין מטר לחמישה מטר בצורה מיוחדת שיהיה להם מקסימום צל.
באתר יש שביל הליכה מוגבה באורך של מספר עשרות מטרים שממנו צופים על שדה גדול וצפוף של קינים שנראים כמו מצבות בבית קברות.

קיני נמלים בטיול בפארק ליצ'פילד  קיני נמלים

משם ממשיכים עוד כ- 10 קמ' עד למפלי Buley Rockhole . זהו נחל המורכב מסידרה של מפלונים קטנים שליד כל אחד מהם יש מין בריכה שניתן להתרחץ בה. בדרך חזרה עצרנו כאן שוב והתרחצנו בבריכות, מים קרירים ונעימים ובמזג האוויר החם שבחוץ זה אידיאלי. בכל בריכה היו מעט מתרחצים.

טיול בפארק ליצ'פילד טיול בפארק ליצ'פילד

המשכנו משם עוד שני ק"מ למפלי פלורנס. זהו מפל גבוה – כ- 15 מטר עם בריכה גדולה וצמחייה רבה. צפינו על המפל מלמעלה, לא ירדנו לתחתיתו, אך ראינו שם אנשים ששחו.

מפל בטיול בפארק ליצ'פילד

חזרנו לכביש הראשי והמשכנו פנימה לתוך הפארק עוד 20 קמ' עד למפלי טולמר. זהו מפל עוד יותר גבוה מהקודם, יש נקודת תצפית טובה אליו, אך לא שוחים שם. בכל מקווה מים יש שילוט המורה אם מותר או אסור לשחות מפאת סכנת תנינים.
המשכנו לתוך הפארק עוד כתשעה ק"מ והגענו עד למפלי Wangi. אלו המפלים הכי מרשימים עם בריכה ענקית לידם, כמעט אגם קטן. בד"כ מומלץ לשחות בבריכה זו אולם היום היא היתה סגורה לרחצה עקב חשש לתנינים.

למפלי Wangi

מכאן חזרנו לכיוון היציאה מהפארק באותה דרך שנכנסנו ועצרנו לשחייה של כשעה מאוד מהנה במפלי Buley Rockhole .

במפלי Buley Rockhole

חזרנו לדרווין, הגענו לעיר ב- 17:00. טיילנו במדשאות לאורך החוף מול המלונות (היו שם לא מעט אבורג'ינים), אח"כ עברנו במדרחוב שנסגר ב- 17:00 (ה"אוזים" עייפים...). ראינו את בתי הממשל, בתים עתיקים משוחזרים וקנינו בסופר שוב את השוקולדים שנגנבו (הפעם שמרנו אותם בתוך החדר).

בניין הממשל בדארווין  בניין משוחזר בדארווין

השקיעה הידועה ביופיה בדרווין:

השקיעה הידועה ביופיה בדרווין

אכלנו בפיצריה ברחוב מיטשל שהוא הרחוב היחיד שבו העסקים פתוחים אחרי השקיעה – בעיקר מסעדות ובארים וחזרנו ל- B&B .

טיול בפארק קאקאדו

יצאנו לדרך ב- 08:15, נסיעה של 250 קמ' עד לג'בירו.
בתחילת הנסיעה הנוף הוא של עשב וביצות ולאחר מכן מתחלף ליער טרופי לא צפוף. בכל הדרכים שהיו יערות חלקם היה שרוף וחלקם תוך כדי שריפה. השריפות הן יזומות ומבוקרות ונעשות בעיקר בשעות הלילה ולא בתקופה החמה וכשיש רוח. זאת כדי למנוע הצטברות של עשב יבש ומטען אש גדול אשר יגרום לשריפות ענק מזיקות שבהן יושחתו כל העצים. בשיטה הנהוגה, רוב העצים לא נשרפים, רק השיחים הנמוכים והעשב. ראינו ציפורי טרף שאורבות וצדות, בשעת השריפה, את בעלי החיים הקטנים שנסים על נפשם מהאש.
עצירה ראשונה עשינו בנקודת תצפית על אגם עם צמחי מים יפים שבו אמורים להיות ציפורים. לא ראינו ציפורים כי זו לא העונה.

תצפית על ציפורים וביצה בפארק קאקאדו תצפית על ציפורים וביצה בפארק קאקאדו

המשכנו משם עד למרכז המבקרים של הפארק ליד ג'בירו. התצוגה במרכז דלה, היה גם סרט שמוקרן פעם בשעה על הפארק. לקחנו מפת שבילים ושאלנו אם המסלול שבחרנו טוב, אמרו שכן, אז יצאנו לדרך.

סלע נורלנג'י

התחלנו בסלע נורלנג'י המרוחק כ- 30 קמ' דרומית לג'בירו. באתר ישנו מסלול הליכה של 1.5 קמ' העובר ליד ציורי סלע עתיקים (עד 20,000 שנה). רוב הציורים דהויים, אבל פלא שחלקם החזיקו מעמד כל כך הרבה זמן במזג אוויר חם, לח וגשום והרי אלו ציורים עם צבעים על בסיס מים.

ציורי קיר בסלע נורלנג'י בפארק קקדו

עקב החום הרב, 35 מעלות, עלה לנו רעיון מצויין שכדאי שנעשה הפוגה בבריכה של מלון הולידיי אין (הנראה מלמעלה כתנין ענקי) מיד עם הצ'ק אין. נסענו למלון, מהחדר המרווח והנאה יוצאים דרך המרפסת ישר לתוך הבריכה. הטעם של המים היה מאוד מוזר מלוח ובליווי של כלור לחיטוי אבל המים היו צלולים ונעימים, והכסאות מרופדים.

בריכת מלון הולידיי אין

את סוף היום תכננו להעביר באוביר שהוא גם כן אתר של ציורי סלע קדומים. יש שם גם מסלול הליכה קצר לראש צוק שממנו נשקף נוף יפה מאוד והשקיעה משם יפה במיוחד.

יצאנו מהמלון ב- 16:15, בדרך היו שני קטעי כביש שהם מעבר מים אשר היו מוצפים חלקית עד לגובה של 20 סמ'. עברנו אותם בלי בעיות. בעונה הגשומה לא ניתן לעבור פה.
הלכנו באוביר לאורך המסלול המסומן של ציורי הסלע, כאן הם היו דהויים אף יותר מאשר בנורלנג'י.

אוביר  ציורי סלע באוביר

עלינו לתצפית לראש צוק גבוה, עלייה מתונה יחסית. אכן נשקף מפה נוף יפה של עשב ירוק עם נחלים ואגמים עד למרחוק.
השעה כבר היתה די קרובה לשקיעה, כמתוכנן, המתנו על הסלע וצפינו בנוף ובשקיעה היפה.

אוביר    אוביר
שקיעה באוביר  שקיעה באוביר

יצאנו חזרה למלון בג'בירו עם הדימדומים האחרונים ונסענו בזהירות שלא נדרוס איזה חיה.

טיול בביצות של ילו ווטר (המים הצהובים) בקאקאדו

אכלנו ארוחת בוקר במלון ויצאנו ב- 07:45 לכיוון קואינדה שם עולים על סירה היוצאת לשייט בילו ווטר. את השייט הזמנו מראש אבל זה הכרחי רק בעונה הבוערת ולנו היתה סירה די ריקה.
יש שייט שיוצא כמעט כל שעתיים. אנחנו יצאנו לשייט שיוצא ב- 09:00. מחירו 70$ לאדם. מהמלון בקואינדה (משלמים בקבלה שלו) יש מיניבוס שמסיע כחמש דקות עד למעגן הסירות. בסירה שלנו היה מקום ל- 40 איש אבל היינו רק תריסר. היו במעגן עוד ארבע סירות שעמדו ריקות ומובטלות.

ילו ווטר בקאקאדו

יצאנו לשייט בנהר שנמצא באיזור ביצתי עם הרבה עשב מסביב וגם שקוע בתוך הנהר. היו שם הרבה פרחי מים יפים, המון ציפורים מסוגים שונים, רואים אותם ממש מקרוב, כולל ציפור גדולה מקננת, ציפורים שצדות חרקים, ציפור שצוללת ותופסת דגים וגם ראינו מספר תנינים בכל מיני גדלים, חלקם שורצים מתחת לסבך העצים ליד גדת הנהר, וחלקם צפים במים ללא תנועה, אורבים לחיות אחרות. כשהתקרבנו אליהם הם צללו ונעלמו מהעין.

ציפורים בילו ווטר בקאקאדו
ציפורים בילו ווטר בקאקאדו ציפורים בילו ווטר בקאקאדו

בסביבה חלפנו גם על פני שלוש סירות דייגים. אחד מהם הראה לנו את שללו. הסיור בסירה היה מוצלח ומעניין, ומזג האוויר היה נעים, בישיבה בצל של הסירה כמובן.
מכאן יצאנו לכיוון מפלי אדית שבפארק ניטמילק המרוחקים כ- 200 קמ'. מהירות הנסיעה המקס. המותרת בפארק היא 110 קמ"ש.

מפלי אדית בפארק ניטמילק

בפארק זה יש שביל הליכה מעגלי באורך 2.6 ק"מ המגיע עד למפל העליון. עשינו אותו בשעה אחת. בחצי הקילומטר הראשון יש עלייה תלולה ואח"כ המשך השביל מישורי למדי או עם עליות וירידות קלות. בדרך יש נקודות תצפית יפות על המפלים.

במקום סידרה של 3-4 מפלים וליד כל מפל בריכה שניתן לשחות בה. הבריכה העליונה שהכי קשה להגיע אליה היא הכי טובה לשחיה. יש בה מקומות רדודים וצלולים של המים ולא מפחיד להיכנס כי רואים שאין תנינים.

לעומת זאת הבריכה התחתונה שהיא מאוד גדולה ועמוקה ומפחידה מעט כי יש אזהרות על תניני מים מתוקים שאינם מסוכנים אבל לך תסמוך עליהם. בבריכה התחתונה היו מעט אנשים על הגדה ושניים שלושה טבלו במים בצמוד לגדה. בבריכה העליונה היו במים 6-7 אנשים.

מפלי אדית בפארק ניטמילק

ליד הבריכה התחתונה יש גם דשא וקיוסק/מסעדה.
החלטנו לא להיכנס למים כאן אלא לנסוע לקטרין ולראות אם כדאי לשחות שם במעיינות המים החמים.

קטרין Katerine

הגענו לקטרין, נסענו קודם למלון לצ'ק אין. שם המלון All Season Katerine , החדר מרווח, מיטה כפולה פלוס מיטת יחיד, פינת קפה ומקרר.
יצאנו אל בריכות המים החמים הממוקמות בתוך העיירה. הבריכות נמצאות בנחל המחולק למקטעים בעומקים של חצי מטר עד 2 מטר. יש גישה נוחה ואיזור מרוצף אך מלא חול.
המים מאוד צלולים ובטמפ' של כ- 32 מעלות. בשעת ערב זאת היו במים כ- 15 מתרחצים. שחינו כחצי שעה במים הנעימים.

בריכות מים חמים בקטרין Katerine

הלכנו למרכז קניות מקורה, בו היו הרבה אבורג'ינים שהסתובבו חסרי מעש, מעט מפחידים, רובם יחפים.
גם כאן וגם בדארווין ראינו ניידות משטרה שמראות נוכחות בולטת לידם. לכל ניידת יש ארגז/כלוב לעצירים, כנראה שיש ממה לחשוש.
קנינו שתי פיצות גדולות ולקחנו לאכול בחדר כי לא נעים להסתובב בחושך בעיירה הזאת.

פארק ניטמילק – ערוצי הנהר קאטרין

לאחר ארוחת בוקר יצאנו מעט לפני 08:00 לכיוון פארק ניטמילק המרוחק כ- 30 קמ' מהעיירה.
במרכז המבקרים בדקנו אילו מסלולי הליכה יש ואילו סיורי שייט.
ערוץ הנהר מחולק למקטעים המופרדים זה מזה באיזור סלעי עם מפלים קטנים ולא עבירים עם סירה. עלות השייט תלוייה במספר המקטעים שבוחרים. בסוף כל מקטע יורדים לחוף מהסירה ועוברים ברגל מספר מאות מטרים עד לסירה הבאה שממתינה במקטע הבא. החלטנו לקחת שייט של שני מקטעים שארך כשעתיים. שייט של שלושה מקטעים אורך ארבע שעות. יש בסביבה גם טיסות מעל לערוץ וגם שכירת קייקים במקטע הראשון בלבד.
בגלל שבבוקר עדיין לא חם במיוחד, החלטנו שנתחיל קודם במסלול הליכה רגלי של 3 קמ' ואח"כ ניקח את השייט של שעתיים משעה 11:00.
רוב המטיילים התחילו עם שייט ושתי הסירות שיצאו ב-09:00 היו מלאות (בסירה שלנו היו תשעה בלבד).
מסלול ההליכה כולל עלייה תלולה בתחילתו (סיפור שחוזר על עצמו שוב ושוב) וטיפוס במדרגות במשך כעשרים דקות עד לנקודת תצפית יפה על הנהר והסירות השטות בו.

פארק ניטמילק – ערוצי הנהר קאטרין

המשך המסלול היה ביער שחלקו שרוף, כמו כל היערות שראינו, ולא היה מעניין במיוחד חוץ מאשר בסופו, שם ראינו עצים בעלי גזעים אדמדמים חלקים או גזעים עבים במיוחד. היה גם קנגורו ביער שנמלט כשראה אותנו.

עלינו לסירה בשעה 11:00 עם עוד שבעה מטיילים ושלושה מפעילי הסירה, נהג ושני מלווים אבורג'ינים.
הנוף בשייט יפה, תחילה רואים קטעים קצרים של חול יפה ששם התנינים מקננים ובהמשך קירות הערוץ נעשים תלולים יותר ויותר.

פארק ניטמילק – ערוצי הנהר קאטרין

השייט מלווה בהסברים עם הצגה של מספר פריטים אבורג'ינים, רומח, בומרנג, סל קלוע ושופר. ירדנו מהסירה בסוף המקטע הראשון ועברנו ברגל אל הסירה שהמתינה לנו במקטע השני. במקטע זה הקירות היו הרבה יותר מרשימים בתלילותם וגם הערוץ נעשה צר יותר.

עצרנו ליד נקיק בסלע וצפינו בעטלפים התלויים על דופן הסלע.

עטלפים בפארק ניטמילק – ערוצי הנהר קאטרין

בשייט ראינו גם שני תנינים.
מהפארק יצאנו מיד לאחר השייט לכיוון קאטרין, אכלנו שם צהריים והמשכנו לדרווין, נסיעה של 3 שעות.
הגענו לדארווין ב- 17:00, טיילנו לאורך החוף הצפוני. החוף ממש יפה ומזמין להיכנס במיוחד לנוכח מזג האוויר החם והלח. המים שקטים וחלקים כמו באגם וזאת בגלל שרשרת האיים שמצפון לדארווין. אבל, בים הזה יש מדוזות רעילות שיכולות להרוג, ולכן היו במים רק 2-3 אנשים (כנראה לא ידעו מה יש בהם...). עונת המדוזות מסתיימת במאי, אך גם כאשר אין מדוזות, לא מומלץ לשחות בים כי יש בו גם תנינים...

חופי הים בדארווין

ראינו מכאן את השקיעה ונסענו לשדה התעופה להחזיר את הרכב ולטוס חזרה לבריסביין.
מומלץ לשלב טיול נוסף בדרום הטריטוריה הצפונית עם טיול זה.

חסכו כסף וזמן, קבלו תכנון טיול לאוסטרליה ע"י סיגלית בר בעלת האתר ומחברת 5 מדריכי טיולים