הפארק הלאומי ספרינגברוק

הפארק הלאומי ספרינגברוק נמצא כמאה ק"מ דרומית לבריסביין על הגבול עם ניו סאות' וולס, מעט מזרחה מפארק למינגטון. הוא אחד מסדרה של פארקים לאומיים מוצלחים הסמוכים זה לזה בדרום- מזרח קווינסלנד.

להרי ספרינגברוק מגיעים מכיוון בריסביין בנסיעה דרומה על הכביש המהיר M1 ממנו יוצאים מערבה ביציאה 69 בנרנג. הכבישים בכל הטיול די נוחים, אמנם מפותלים ובשניים שלושה גשרים צרים היו עם נתיב אחד בלבד , אבל הם יותר נוחים מהדרך לפארק למינגטון.
עוד לפני הטיפוס להרים רואים בצידי הדרך חוות יפות וגם כדורים פורחים מעל שמנצלים את שעת הבוקר המוקדמת שבה כמעט ולא נושבת רוח.

הדרך אל פארק ספרינגברוק באוסטרליה
נוף בדרך אל פארק ספרינגברוק באוסטרליה

מתחילים את הטיול בחלק הנקרא Natural Bridge  . בשעת בוקר מוקדמת, לפני שמונה, לא פלא שהיינו לבד בחנייה, נכנסנו לתוך יער גשם למסלול הליכה מעגלי של קילומטר אחד. יורדים במדרגות ומגיעים למפל מים מיוחד שנופל לתוך מערה עם קשת של גשר טבעי לפניה.

Natural Bridge מערה ומפל בפארק ספרינגברוק באוסטרליה

נכנסנו לתוך המערה, שהיתה די חשוכה, וראינו את המפל מצידו הפנימי. בתקרת מערה זו זורחים בלילה אלפי אורות קטנים של תולעים מאירות.
בניו זילנד צפינו בתופעה זו במערות הנקראות -  Waitomo Caves  וזה היה מחזה מקסים, כמו שמים עם כוכבים נוצצים.

מהמערה השביל ממשיך ומקיף את המפל לנקודות תצפית יפות עליו מלמעלה שבהן רואים אותו נופל לתוך המערה.

Natural Bridge מערה ומפל בפארק ספרינגברוק באוסטרליה

משם חזרנו בכביש מספר קילומטרים ופנינו לכיוון החלק העיקרי של הפארק שנקרא ספרינגברוק פלטו.
בדרך עצרנו באזור פיקניק (האוסטרלים ראויים לציון לשבח בנושא זה: בכל מקום אפשרי יש להם אזורי פיקניק מושלמים, יש שולחנות מוצלים, גרילר חשמלי, מים, שירותים, מתקני משחקים ובחופי הים גם מקלחות) ואכלנו את ארוחת הבוקר שהבאנו איתנו. האכלנו גם קצת את העורבים היפים שארחו לנו לחברה.

פארק מנוחה בדרך אל פארק ספרינגברוק באוסטרליה עורב

עצרנו בדרך בנקודת תצפית ליד בית קפה/מוטל חמוד הנקרא Paddymelons . מהתצפית הנקראת Wunburra נשקף נוף הרים מיוערים לכיוון סורפרס פרדייס שגם אותה רואים ממרחק. היתה ראות טובה וראינו את הבניינים הגבוהים של העיר ואת הים.

Wunburra תצפית על הגולד קוסט בפארק ספרינגברוק

המשכנו דרומה וחנינו בחניה של אזור פיקניק כדי לראות את מפל  Purling . שביל קצר בתוך היער מוביל לתצפית על מפל מרשים בגובהו. הופתענו לראות שיש כאן מפלים מרשימים כאלו ובהמשך היו עוד.

מפל בפארק ספרינגברוק  Purling

משם נסענו עוד דרומה ונכנסנו למרכז מבקרים קטן ולא מאוייש. הצטיידנו שם בפרוספקט של הפארק והלכנו בשביל קצר עשוי מעץ המוגבה מעל הקרקע עד לנקודת תצפית נוספת על ההרים. בתחילת השביל היתה מוצגת כרכרה עתיקה יפה בתוך סככה.

מרכז מבקרים  פארק ספרינגברוק קווינסלנד אוסטרליה

בהמשך הדרך דרומה היתה פניה אל תצפית בעלת השם המבטיח Best of All Lookout  . לאחר נסיעה קצרה של כשני קמ' מגיעים אל חניית נקודת תצפית זו ונכנסנו לתוך היער בשביל אספלט די חדש באורך 300 מטר. בקצה השביל יוצאים לפתע מהיער אל במת תצפית באמת מיוחדת מאוד. אחרינו הגיעו מספר מטיילים ואחד מהם, שכנראה היה פה כבר לא פעם, אמר שאף פעם הוא לא ראה כאן ראות כה טובה כמו היום. עמדנו בקצהו של צוק גבוה וראינו נוף פנורמי מדהים של הרים ועמקים עד הים ואפילו אפשר היה לראות את המפרץ של ביירון ביי המרוחק כחמישים קילומטר משם! רואים בברור גם את הר  Warning הנמצא כ- 15 קמ' דרומית לתצפית.

Best of All Lookout פארק ספרינגברוק

חזרנו צפונה משם לכיוון הקניון ומפלי התאומים. מהחנייה של אזור הפיקניק שנקרא Tallanbana נכנסים ליער ומגיעים לתצפית מראש מצוק על מפלי התאומים היפים שיורדים מגובה רב אל עמק / קניון יפה.

המשכנו בשביל שאורכו 4 קילומטר לתוך הקניון והוא מוביל אל תחתיתם של שלושה מפלים אשר בשניים מהם, התאומים ובלקפלאו, אף עברנו מאחוריהם, בין קיר המצוק למים הנופלים מעל. בדרך גם עוברים במעברים צרים שבתוך סדקים של סלעים ענקיים.

מעבר בין סלעים  מפלים בפארק ספרינגברוק
עץ ביער
מפלים בפארק ספרינגברוק

כאן סיימנו את טיולנו בפארק היפה והרעב הוביל אותנו חזרה אל מסעדת המלונית שבפתח הפארק שהוזכרה קודם. למסעדה יש אזור ישיבה פנימי וחיצוני. ביום כזה נאה, ישבנו כמובן בחוץ בתוך גינה נאה עם הרבה פסלים וקישוטים שונים. השירות היה אדיב והאוכל טעים.

מסעדה ביער
פסלים במסעדה  פסלים במסעדה

מזג האוויר היה נאה כל הטיול ורק כשירדנו מההרים והגענו לנרנג החל לרדת מבול אבל זה כבר לא הפריע לנו, מזל. היתה גם פיסת שמים נקייה מעננים שהשמש הציצה ממנה וזכינו לראות קשת מרהיבה.

חסכו כסף וזמן, קבלו תכנון טיול לאוסטרליה ע"י סיגלית בר בעלת האתר ומחברת 5 מדריכי טיולים