טיול באליס ספרינגס קינגס קניון אולורו ואולגס

מסלול הטיול: אליס ספרינגס –> קינגס קניון-> אולורו -> אולגאס -> אליס ספרינגס.

יציאה לדרך בטיסה מבריסביין לאליס ספרינגס. המראה: 08:00 , נחיתה: 10:50 מזיזים חצי שעה אחורה (כמה קטנוני...) .
בטיסה ישבנו ליד נהגת (בת כארבעים) של חברת השכרת רכב אשר מעבירה רכבים של החברה בכל רחבי אוסטרליה, היא סיפרה לנו על העבודה שלה הכרוכה בנסיעות מאוד ארוכות בכל רחבי היבשת הענקית, כולל חוויות שונות שהיו לה, למשל שנתקעה בדרך ארבעה ימים בסוף העולם ואף אחד לא סייע לה עד שאבורג'ינים מקומיים ראו אותה ואיך שהוא הזעיקו עזרה עבורה. היא גם הראתה לנו מעט תמונות מהנסיעות שלה ונתנה לנו עצות לגבי נסיעה בדרכים השוממות והארוכות, למשל להיזהר מאוד מחיות שחוצות את הכבישים: פרות, גמלים, זאבים, ובמיוחד קנגורו. הכי מסוכן זה בשעות הדמדומים ובלילה. התנגשות בחיה כזו במהירות 130 קמ"ש (מהירות מקס. שמותרת ברוב הכבישים שנסענו) תיגמר באסון. הנהגת סיפרה שיש תרמילאים ומטיילים שונים שנרשמים באתר כדי לזכות בהובלה של רכבים שכורים ממקום למקום במחירי הוצאות דלק וביטוח ודולר שכירות ליום בלבד כך שיוכלו לטייל בזול באוסטרליה.
כשהמראנו מבריסביין זכינו למראה יפה של העיר מהחלון למרות שישבנו מעל הכנף. הוצאנו מיד מצלמה והנה התוצאות.

בריסביין מהאוויר

בשדה התעופה של אליס ספרינגס שכרנו רכב לשלושה ימים.
מהשדה נסענו לאליס ספרינגס (12 קמ') ללשכת מידע לתייר, שם ייעצו לנו לצאת כמה שיותר מהר לדרך לקינגס קניון כדי לא להגיע בחושך. יצאנו לסיבוב קצר בעיירה, עלינו לגבעה ( Anzac ) הצופה על המקום ונמצאת קרוב למרכז. מלמעלה רואים שאליס ספרינגס היא מקום קטן שתקוע במדבר ענק.

אליס ספרינגס

המשכנו לטייל במדרחוב של העיירה אשר היה מלא באבורג'ינים, רובם מובטלים ויחפים. חלקם מכרו תמונות.

רחוב באליס ספרינגס

הצטיידנו בסופר בשתייה ומעט מצרכים ויצאנו לכיוון קינגס קניון רזורט – 465קמ'.
הטמפ' היתה 26 מעלות, הדרך דו נתיבית- אחד לכל כיוון, והמהירות המותרת עד 130 קמ"ש. דרך מדברית עם צמחייה דלילה ודי חד גונית. יש בדרך עד היעד 3 תחנות דלק וצריך להקפיד שיהיה תמיד מיכל עם עודף דלק. מאוד לא כדאי להיתקע. גם אין קליטה של סלולרי (של כל החברות האוסטרליות) בדרכים חוץ מאשר בתוך המקומות המאוכלסים. מחירי הדלק במדבר יקרים מבריסביין ב- 30 עד 50 אחוז.
הגענו למלון: קינגס קניון רזורט, עם השקיעה בערך ב-  18:00 .
החדר טוב ומאובזר, מקרר, קומקום, מגהץ, מייש שיער, קפה/תה/סוכר/חלב, 2 מיטות רחבות, שידות, שולחן, מרפסת. יש באתר מסעדה, תחנת דלק, בר, מכולת.

חדר בקינגס קניון רזורט

טיול בקינגס קניון

יצאנו ב- 09:00 מהמלון וטיילנו בקניון עד 13:00. עשינו את שני המסלולים המומלצים והמסומנים. מסלול אחד ארוך, של שלוש שעות, על שפת המצוקים ומסלול קצר של כחצי שעה בתוך הקניון.

מפת קינגס קניון בטריטוריה הצפונית

המסלול הארוך מתחיל בטיפוס תלול אל ראש המצוק.

קינגס קניון

אח"כ ממשיכים לאורך שפת המצוקים עם עליות וירידות מתונות יחסית. יש גם ירידה ועליה במדרגות וגשר כשעוברים למצוק הנגדי. יש להיזהר לא להתקרב לשפת המצוק, אין מעקות ואם יש ילדים, וראינו שיש, צריך להשגיח עליהם. לאורך כל המסלול נקודות תצפית יפות על הקניון ועל התהום והקירות התלולים – קירות אנכיים לגמרי בחלקם. במעבר משפה אחת לשפה השניה של הקניון יש מדרגות וגשר.

מצוקים בקינגס קניון בטריטוריה הצפונית  מצוקים בקינגס קניון בטריטוריה הצפונית

יש מעט מים באפיק הקניון בנקודת המעבר וצמחייה רבה ויש שביל שמוביל לתוך האפיק בנקודת המעבר.

מצוקים בקינגס קניון בטריטוריה הצפונית

הירידה מהמצוק מתונה יותר מהעלייה.
היו בטיול זבובים אבל פחות ממה שציפינו (לפי הסיפורים והכתוב בספרים). היו מטיילים שקנו רשת לפנים להגנה אנחנו לא קנינו. באולורו ובאולגס כדאי להשתמש ברשת כי שם יש הרבה יותר זבובים.
אחרי שביל המצוק נכנסנו לתוך הקניון עד לסוף השביל, שם יש נקודת תצפית לתוך הקניון.

מצוקים בקינגס קניון בטריטוריה הצפונית

מהקינגס קניון יצאנו ב- 15:00 לכיוון המלון הבא בקורטין ספרינגס שמרוחק כ- 200 קמ'. בדרך, כעשרים קמ' לפני קורטין ספרינגס עצרנו בנקודת תצפית מסודרת על הר קונר אשר יש מטיילים שטועים לחשוב שזהו האולורו. באמת לא ברור מדוע הר זה אינו פופולרי כי הוא מרשים מאוד.

הר קונר

ממול לנקודת תצפית זו מעבר לכביש, יש גבעת חול וממנה תצפית יפה על האגמים החצי יבשים שיש בסביבה.

אגם יבש

הגענו למלון הדרכים בקורטין ספרינגס ב- 15:00. אתר המוטל: Curtin Springs Wayside Inn.
סביבת המלון מזכירה מעט את פונדק הדרכים של כושי רימון בנגב. יש במקום תחנת דלק, חדרי אירוח, חנייה חינם לקראוונים עם שרותים מינימליים. ממול יש חוות פרות אשר בלילה עשו הרבה רעש וחלק מהפרות הסתובבו ליד החדרים. החדר די מינימלי, כמו מוטל 6 פשוט.

Curtin Springs Wayside Inn

עשינו צ'ק אין והחלטנו שכדאי לנסוע לראות את אולורו בשקיעה (מרוחק כמאה קמ').

טיול באולורו בשקיעה

יצאנו ב- 16:00 מקורטין ספרינגס לכיוון אולורו, מרחק של כמאה קמ'. לפני הכניסה לפארק אולורו/אולגאס יש לשלם דמי כניסה של 25$ למבוגר מגיל 16, אין הנחות. הכרטיס תקף לשלושה ימים גם לאולגאס. צריך לרשום שם על הכרטיס אחרי הקניה.
הגענו לאולורו והתפעמנו מיופיו ובמיוחד מהפתאומיות והגובה שהוא מזדקר לו באמצע המישור הקיים שם, כאילו אינו שייך לשם הוא נראה כמו סירה הפוכה עם חריצים.
תחילה הקפנו אותו ברכב ואחר כך התמקמנו בחנייה המומלצת לתצפית בשעת השקיעה. לאוטובוסים יש חנייה נפרדת לתצפית כמאתיים מטר יותר מערבה.
רואים כיצד ההר משנה את צבעו לגוון אדמדם ככל שהשמש שוקעת ואחרי השקיעה הוא משתנה לאדום-שחור. מראה יפה ומרשים.

אולורו
אולורו בטריטוריה הצפונית באוסטרליה

לאחר השקיעה נסענו ליולרה הסמוכה. זהו יישוב קטן הכולל מספר מלונות יקרים, מרכז מסחרי, תחנת דלק וכו', יש כאן קליטה של סלולרי. הסופר היה פתוח עד 21:00 ולשכת המידע לתייר עד 20:30. קנינו מצרכים בסופר כולל קרח לצידנית.
נסענו חזרה, כ- 90 קמ', בחושך בנסיעה איטית של כ- 80 קמ"ש מחשש שחיות יופיעו לנו בדרך, ראינו רק קנגורו אחד. בכל נסיעותינו בטריטוריה הצפונית ראינו הרבה חיות דרוסות בצידי הדרכים, רובן קנגורו.

טיול יום באולורו

יציאה מהמוטל ב- 08:00 אל אולורו. מתחילים בביקור במרכז תרבות שנמצא בסמוך להר. במרכז יש מצגות, סרטים והרבה פלקטים יפים עם הסברים על התרבות האבורג'ינית (אסור לצלם שם) . קראנו חלק מהכתוב בריפרוף, והתבוננו בציורים שהיו שם רובם מורכבים מציורי חיות ואנשים ע"י נקודות בצבעים שונים. במקום גם חנות מזכרות מאוד יקרה, כל ציור עולה מאות דולרים.
היינו במקום כעשרים דקות בלבד, אבל אפשר לבלות שם גם יותר.
נסענו תחילה לנקודת התצפית של הזריחה – מיקום פחות טוב מזה של השקיעה, המקום קרוב מדי להר ולא מתאים לצילום של כל ההר, כמו כן המקום נמוך והיו שם שיחים ועצים שהפריעו לראות טוב את ההר.
המשכנו לנסוע עד לחנייה הראשית ליד נקודת הטיפוס על ההר. אתמול ראינו אנשים שטיפסו עליו אבל היום הטיפוס היה אסור בגלל שיש רוחות על הפיסגה. שביל הטיפוס מאוד תלול ומסוכן ויש מעקה של חבל אחד שניתן להחזיק בו. נראה מאוד לא מומלץ לטיפוס. המקום גם קדוש לאבורג'ינים והם מעדיפים שאנשים לא יטפסו על ההר.

אולורו בטריטוריה הצפונית באוסטרליה אולורו בטריטוריה הצפונית באוסטרליה

טיילנו ברגל בחלקו המערבי של ההר, ראינו מספר ציורי קיר, מערות, מקווי מים וצורות ושקעים שונים על פני ההר המרשים.
היו הרבה זבובים שליוו אותנו כענן, הצטערנו שלא קנינו רשת לפנים כי הם נכנסים לכל חור בפנים, ממש מטרד, אחד מאיתנו בלע זבוב דוחה.
טיילנו שם כשעתיים לפני שפנינו לטייל באולגאס המרוחקים כ- 50 קמ' משם.

טיול באולגאס (קאטה-ג'וטה)

בדרך מאולורו לאולגאס (כ- 50 קמ') יש נקודת תצפית על האולגאס במרחק של 26 קמ' ממנו. למרבה ההפתעה נקודת התצפית היתה על במה מוגבהת ומוצלת (בניגוד לכל נקודות התצפית הקודמות עד כה).
הרי האולגאס מורכבים מסידרה של גבעות תלולות וגבוהות אף יותר מהאולורו ויש אומרים שהם מרשימים ויפים יותר. מנקודת תצפית זו הם לא היו מרשימים יותר מהאולורו כנראה עקב המרחק.

אולגאס קאטה-ג'וטה

כאשר התקרבנו, עברנו לצידם השני ואז הם התגלו בכל יופיים.

כפי שרואים המקום מורכב מכיפות נפרדות, מאוד תלולות וגבוהות. ישנו שביל הליכה מסודר בין הכיפות שאורכו 7.5 קמ'. טיילנו לכל אורכו כשלוש שעות והתרשמנו מהנוף בין ההרים הללו. המקום מעניין לא פחות מהאולורו מכיוון שהוא מגוון וניתן לטייל הרבה בתוכו. באולורו מסתובבים סביבו פעם אחת ואין יותר מה לעשות חוץ מלראות אותו בשקיעה.

אולגאס קאטה-ג'וטה אולגאס קאטה-ג'וטה
אולגאס קאטה-ג'וטה

משם נסענו ליולרה לאכול, די יקר, נו מה, זה כמעט סוף העולם. מיהרנו לחזור למלון בקורטין ספרינגס לפני החשיכה, הגענו בשקיעה.

נסיעה חזרה לאליס ספרינגס וטיול קצר בעיירה

יצאנו ב- 07:30 לדרך מהמוטל לאליס ספרינגס, מרחק של 360 קמ'. עשינו את הדרך בכשלוש שעות.
בדרכי המדבר יש שילוט אם יש גדר נגד בעלי חיים, אבל, הגדר לא אפקטיבית כל כך נגד קנגורו שמסוגלים לדלג מעליה. הגדר טובה נגד פרות, ויש פרות. כל שניים שלושה קמ' יש פגר של חיה, לרוב קנגורו.
הדרכים בד"כ מתאימות לנסיעה מהירה אבל יש כאמור להיזהר מחיות וגם ממשאיות ארוכות הנקראות "רכבות דרכים". אלו הן משאיות גדולות עם 3 עד 4 !! נגררים ארוכים אשר מובילים דלק, מחצבים, מזון, מכולות וכו'. כאשר עוקפים אותן צריך לשמור מהן מרחק כי סטייה קטנה של נהג המשאית גורמת לסטייה גדולה של הנגרר האחרון, ולעיתים השוליים של הכביש צרים ושבורים. לפעמים יש מסלול נוסף לעקיפה ואם לא אזי ניתן לעקוף אותן כי לרוב הכביש ישר לאורך המון קילומטרים ואין הרבה תנועה.

משאית Road Train

התחלנו את הביקור באליס ספרינגס בפארק המדבר הסמוך לעיירה.
הפארק משתרע על שטח גדול יחסית, מלא צמחיית מדבר. בפארק מפוזרים ביתנים שונים שבהם כלובים עם בעלי חיים אופייניים למדבר בעיקר ציפורים.

פארק המדבר באליס ספרינגס אוסטרליה פארק המדבר באליס ספרינגס אוסטרליה

ישנו גם ביתן גדול ומרשים עבור חיות לילה ובו רואים נחשים, לטאות, זוחלים ומכרסמים שונים.
ישנה חלקה עם מספר קנגורו ששכבו להם בצל מתחת לשיחים.

פארק המדבר באליס ספרינגס אוסטרליה  פארק המדבר באליס ספרינגס אוסטרליה

בנקודות רבות בפארק מצויין שיש סיורים מודרכים בשעות מסויימות, כל פעם על נושא מסויים.
ישנו גם אולם קולנוע המציג לסירוגין סרט על היווצרות אוסטרליה ובסופו יש על המסך תמונה גדולה של הר במדבר ואז המסך יורד ומאחוריו מתגלה אותו הר אמיתי שנמצא ליד הפארק, מרשים.

פארק המדבר באליס ספרינגס אוסטרליה

אפשר לבלות בפארק בין שעתיים לשלוש.
למעוניינים, אפשר גם לצאת לטיול רכיבה על גמלים במדבר סמוך לעיר. הנה סרט קצר מחוויה כזו שעשינו בטיול אחר באליס ספרינגס: טיול גמלים באליס ספרינגס

מהפארק נסענו למרכז העיירה, היינו באינטרנט קפה, אכלנו צהריים בתאילנדית זולה במדרחוב, הסתובבנו בחנויות מזכרות, קנינו קצת, תדלקנו, ונסענו לשדה התעופה. החזרנו את הרכב ב-15:30.
הטיסה לדרווין יצאה ב- 17:00 ונחתנו בדארווין כעבור שעתיים טיסה. על הטיול שם אפשר לקרוא בכתבה טיול בדארווין ובפארקים בצפון הטריטוריה הצפונית.

חסכו כסף וזמן, קבלו תכנון טיול לאוסטרליה ע"י סיגלית בר בעלת האתר ומחברת 5 מדריכי טיולים